Dél-Adria öt ország túra

Az eddigi legnagyobb Candor kaland!

Dátum: 2024 szeptember 7-21

Útvonal: Kastela (HR) – Vieste (I) – Bari – Santa Maria di Leuca (I) – Korfu (GR) – Durres (AL) – Bar (MNE) – Dubrovnik (HR) – Kastela (HR)

Táv: kb 750 tmf

Részvételi díj: 2.000 euró / fő, amely az alábbiakat tartalmazza:

  • hajóbérleti díj
  • kaucióbiztosítás és kiterjesztett hajóbiztosítás
  • tranzit log
  • üzemanyagfogyasztás
  • kikötői díjak
  • le- és hazautazás Budapest Kastela között kisbusszal
  • alap étel- és italfogyasztás a hajón

Kinek ajánljuk?

  • Azoknak, akik a jövőben hosszabb hajóutakat terveznek, vagy hajóvásárlásban, életmódváltásban gondolkodnak, de ehhez nincs meg a tapasztalatuk, a csapatuk, még nincs alkalmas hajójuk, még nem biztosak az egészben.
  • Azoknak, akik már bejárták Dalmácia szigeteit, részt vettek a Candor hosszabb túráin Montenegróba, Olaszországba, vagy a horvát Adria szigetvilága körül, és szeretnének új élményeket szerezni.
  • Azoknak, akik szeretnék elmélyíteni hajózási ismereteiket, de nem a feszes programú iskolaprogramokra, vagy gyorstalpalóra vágynak, hanem összekötnék az örömteli hajózással.
  • Azoknak, akik kíváncsiak az Adria ritkán látott vidékeire, a turizmus által még jóformán felfedezetlen helyekre, a nem tipikus vitorlázó célpontokra.

Mik az előnyök?

  • A Candor túráin biztonságos körülmények között, de a túlszervezést elkerülve, kis közösségben lehet megtenni az utat, amit régóta forgatsz a fejedben.
  • Az ár korábbi túrák tapasztalatai alapján került kiszámításra, a nyárutói időszakban, ebben a régióban, ilyen tartalommal, ilyen alacsony kockázat mellett lehetetlen jobban kijönni.
  • A túrára szánt hajók jól felszerelt, kényelmes, kifogástalan állapotú vitorlások, amit a Candor műszaki támogatása mellett biztonságos otthont nyújtanak a résztvevőknek.

Mik a jelentkezőkkel kapcsolatos elvárások?

  • Jó fizikai és mentális állapot, nyitott, érdeklődő hozzáállás, párbeszédkészség.
  • A hajózási tudás nem alapelvárás, de a hajós életmódhoz való alkalmazkodóképesség és a hajózásban való tevékeny részvétel elengedhetetlen.
  • Egyéni felszerelésről, mint viharruha, speciális egészségügyi cikkek, napszemüveg, kényelmes, biztonságos cipő és ruházat, minden résztevőnek magának kell gondoskodnia.
  • Törekszünk rá, hogy az étellel-itallal, szokásokkal, beszédtémákkal, zenével kapcsolatos személyes érzékenységeket figyelembe vegyük, de ennek mindkét irányban működnie kell.

Mik a kockázatok? (és mivel válaszolhatunk rájuk?)

  • Bár szeptemberben nem jellemzőek a viharok, a programban hagytunk időjárási tartalékokat. Ez persze módosítja a látnivalók meglátogatására tervezett időkeretet, és néha szükség lehet a viharruhára is, ami ezért is része az elvárásoknak.
  • A programot elsősorban régóta nálunk hajózó vendégeink körében hirdetjük, de a csapat összetétele mindig kockázatot jelent. Ezért szükséges feltétlenül a nyitott, kompromisszumkész hozzáállás.
  • Előfordulhat, végül ezen a túrán derül ki, hogy mégsem való neked a hosszú, nyílt tengeri hajózás. Sajnos ezt csak próba által lehet megtudni, amire ennél könnyebb útvonal már nincs is.

Kinek nem ajánljuk?

  • Aki naponta csak 3-4 óra vitorlázást visel el, minden este étteremben szeret vacsorázni, és reggel csak a parton, épített illemhelyen tudja rendezni a toalettjét.
  • Aki csak magában bízik, és mindent részletesen meg akar ismerni, mielőtt belevág valamibe. Ezt sajnos itt nem tudjuk megoldani, több ponton improvizálni fogunk az út során.
  • Akinek nincs lehetősége két hétre kiszállni az itthoni mókuskerékből, folyamatosan csöng a telefonja, és követnie kell az emailjeit. Persze időről időre itt is mód lesz az otthoniakkal való kapcsolatfelvételre, de aki eljön, annak fejben is itt kell lennie.

Nem lehetne, hogy…?

Lehet saját hajóval jönni? Lehet róla szó, de erről külön egyeztessünk, a túra tervezett átlagsebessége, a kikötőhelyek, a műszaki támogatás miatt nem minden hajót tudunk kezelni a flottában.

Lehet részletekre is csatlakozni? Nincs kizárva, de erről külön egyeztessünk. Bariban (BRI), Brindisiben (BDS), Korfun (CFU) és Montenegroban (TGD Podgorica, vagy TIV Tivat) nyílik mód a le- és hazarepülésre.

Lehet egész hajót megtöltve saját csapattal csatlakozni? Lehet, ebben az esetben egyénileg alakítjuk ki a részvételi díjat, annak tartalmát, és hajónként akár az útvonalon is lehet változtatni.